Torsdag

HejsanHejsan.
Idag är ja trött och har ont i huvet men de börjar släppa nu.
Igår gick ja o la mej halv åtta =o Men de va skönt men trött ha ja varit endå idag.
Jag skulle ju boka tid till halkan idag men så blev de inte, Ingalill fyller 60 idag så hon är ledig.
Men är tillbaka på Måndag och då ska hon få ett samtal ifrån mej där vi kan boka halkan =)
Ska bli spännade se om man ens hittar ut till Stora Holm.
Ja jag fick ju VG på mi dikter som ja skrvigt.
Ja tänkte ja kunde lägga upp dom, vet inte alls säger att dom är bra men vi får la se va ni tycker.
Jag har skrvigt väldigt blandade dikter
.

Dikter

Vinden hinner ifatt mej fastän jag springer genom regnet i den gamla staden.
Jag möter till slut döden som jag springer in i famnen på. Allt gick så fort


Du är alltid med mej. I väskan, i fickan, i handen,. Budskapen mina du sänder. Jag får också budskap.
Ibland plingar det till. Du är svart du är röd.

Om jag inte vet, vem vet då? vet han? vet hon? vet jag? Nej ingen vet, inte ens jag.


Jag sitter ensam och ser hur mörkret flyr bort från stan där jag bor. Sitter i min soffa och tittar ut. Lyssnar på regnet som slår mot rutan. Men mina tankar är på dej.

Du värmer mina hönder gott när kylan biter. Ni är färgglada i höstmörkret. Tack mina vantar för att ni värmer mina frusna fingrar.

Hjärtat kan värka av kärlek. Som är jobbigt. Mitt hjärta slipper värka för jag har dej och du har mej. Nu vi tillsammans han i hand kan gå.

Panik! stressad rusar jag runt i skogen. Hör grenar knäckas när dom smyger på mej. Skottet hörs högt och första älgenen är skjuten.

Skogen pryds av glada färger på träden. På berget i skogen sitter en flicka och gråter. Hon ser ut på sjön där dimman sakta stiger. Mot en ny och vacker dag.

Sommarminnen står bakom mej. Nu när kylan färgar mina kinder röda. Jag längtar inte längre till ett dopp i det blå.

Felet är mitt  det går inte att förlåta. Ensam kommer jag att bli för felet är mitt. Varför kom den dagen då jag dödade mitt barn? Varför blev allt så fel?

Sorgen efter dig tar över min kropp. Ensam står jag och tittar efter dej när du går lyckligt bort från mej. Ensam står jag kvar med rårar rinnande för kinderna.


Det var mina dikter.
De är kul att skriva, dikter är bra man får upp så mkt i huvet som bara är att skriva ut sedan inte svårt. Dessa dikter ha tagit ca fem min per dikt.
Får la se va ni tycker xD
Mamma och Krister har kommit hem ifrån teater saken dom var på.
Och de värkar som dom haft de trevligt iallafall =)
Och jag bode sova!
Ska up halv fem satte ja kl på nu men nu e ju kl tjufo i tolv!

Jag säger god natt sov gott ta hand om er
Puss och kram


Kommentarer
Postat av: mickan

De åkte med oss hem från teatern:D Vilka fina dikter du har skrivit.:)

2009-11-07 @ 18:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0