Vart ute på promenad med min älskade Gizmo.

Nu har jag varit ute med Gizmo.
De är så kul att se hur han springer lungt och luktar och tittar på allt, han är så nyfiken på precis allt.
Men vad gör de?
Var ute med han nu och så såg vi tre rådjur som han stod och titta på.
De är så kul när han är så nyfiken han är som ett barn som vill kolla på allt.
Snart har jag haft han i 3 år i mars blir han tre.
Tänk va tiden går.
Ibland tänker ja på hur de skulle vara om man sulle bli tvungen att göra sej av med han.
Blir ju deppi bara man tänker på de.
Som att göra sig av med sitt barn nästan ju.
De är ju en vän man har som man älskar så inormt myckt.
Man hoppas ju att man får vara tillsammans med han tills han blir väldigt gammal.
Men skulle ja behöva göra mej av med han innan så funderar ja på hur ja hade viljat göra då.
kanske att en vän eller släkting skulle kuna ta hand om han.
så man fick träffa han, ja skulle åka dit och tagit ut han på promenader nån gång i veckan.
Men annars hade det nog varit snällat att avliva han, tänk att den man älskar ska man lämna till en helt främande människa som man inte känner, som hunden aldrig träffats och inom loppet på fem min så är han ute ur ens liv och han går och funderar över vart tog min mamma vägen?
Och aldrig får svar på vart.
Tänk som ägare till den hund säljer den och inte veta om den har de bra?
Tänk om nån slår han?
Lever han en? har om avlivat han?
Har som sålt han vidare?
Vad hände min bästa vän när ja svek han?

De vill ja aldrig gå igen om ja hoppas att alltid få vara med min hund.
Ja vill att Gizmo ska ha ett bra liv.
Eftersom ja bor hemma nu så får ja inte skaffa mej en hund till men när ja flyttat hemirån hälst till hus så ska ja köpa en kompis till Gizmo och så ska dom får springa lösa i en stor trädgård.
De finns så många härliga stunder man kan ha med en hund, och minnen.
Älskar dej Gizmo♥

♥Min älskade Gizmo♥


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jadet får vi verkligen inte hoppas att du behöver göra dej av med honnom,en hund är ju faktiskt ingen slit och släng vara,det är ju en familje medlem,har man skaffat en hund så vet man att den kommer att leva 10-15 år,har man åtagit sej ett sånt annsvar då ska man bara inte köra ut den..

2009-11-08 @ 11:18:32
URL: http://glamoreva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0