Tiden är för liten...

God kväll alla!

Jag ska bar ta o skriva av mej lite.
Jag satt nyss och tänkte på tid, ja går ju i skolan 5 dar i veckan och en vecka består av måndag till Söndag.
Fem dagar går jag i skolan där man bara mår dåligt av att vara.
Sen så kommer vi till de man har TVÅ små futtiga dagar o göra vad man vill med. Fast de beror ju på lite de med för på lördag behöver du inte tänka så mycket på att man måste lägga dej för man ska upp dagen efter.
Och så ska man dela upp dessa två dagar på ett bra sätt.
Men hur gör man då när folk bor långt bort o vill man ska komma?!
Nån bor här o vill vara me en, en annan bor nån helt annanstan.
Ja tänk om man kunde dela upp sej själv på nått sätt så alla fick bli så nöjda och glad som man vill göra dom.
Men så tyvärr så blir de alltid att ja sårar nån med mina val, ja försöker så in i bomben att få alla att bli glada men alltid missar ja mått =(
FÖRLÅT
Jag vill ha mera tid.
Tänk om de va tvärt om skola två dar och ledig 5 dar.
Fast då hade väl skolan andrig tagit slut...
Men nu går man fem dar i veckan och hoppas man kan få en lättare sjukdom som kräver vård på sjukhus eller att behöva vara hemma så ma slipper de.
Ska de vara så att man ska ha ångest varje dag man ska gå till skolan?
Ibland funderar ja på vad ja gör där,
Ja går upp 4 på morgonen passar tiden kommer till lektionen gör mitt bästa oftast.
ENDÅ klagar lärana och är uppkäftiga!
Ibland funderar ja på varför mina lärare valde o bli lärare för nästan ingen av dom passa som de.
En del av dom borde va nån skogshuggare och så själv o slå på ett trä hela dagarna tro ja.
För en del av dom kan ej se på en människa så jobbar dom på ett sånt pogram.
Ja vi människor är väl inte smarta alla gånger.
Men nu är de iallafall slut på de nu tar ja inte mer skit ifrån lärana nu har ja bestämmt mej att ska dom käfta upp dej o va sura så ska ja va lika dan imot som.
Folk e ju typ rädd för dom o gör de som säger hela tiden, men varför ska vi bara lyssna på dom när dom inte lyssnar på oss??
Men slut pratat om skolan för de e tråkigt!
Jag kan berätta lite om min dag istället.
Den börja ju me skolan då, sen va de att åka hem sova en stund sen gick ja o Katti ut och prata i rasta Gizmo.
Och nu sitter ja här och bloggar lite.
Imon är ja ledig pga ett möte ja ska på, sen ska ja hitta på nått med Katrin tro ja.
Men helt va vi ska göra vet ja ej en.
Men nu får de snart bli att läsa lite sen blir de att sova så man kommer upp i lagom tid imon.
Tack till alla dom som lyssnar och förstår mej de betyder mycket <3



                                                                                                                                                   


Kommentarer
Postat av: Katti

Asså du ska inte ta hur mkt skit ifrån lärarna som helst. Lärarna i min skola trodde jag med var likadan som dom andra . Men det märkte dom att jag snart inte alls va. Våga stå på dig. Våga ställ till med ett liv. Ändå om dom säger till dig att du får underkänt hit o dit o dom vill ha möte med dig. så gå dit. säg som det är att " Ska ni kunna vräka ur er vad som helst så ska jag med kunna de!". För asså jag skrev ett brev till min skola om vad jag tyckte och tänkte. Så vill du inte säga det öga mot öga så skriv ner det i ett brev o ge till lärarna.



Jaa det är alltid lika trevligt att gå ut o gå med dig :D . man har alltid så mkt o snacka om :D .



Finns alltid här om du behöver prata ! <3

2010-01-20 @ 01:14:26
Postat av: Mamma

Jo du,dom flesta vill ha 20 timmar fler på ett dygn,

Kram

2010-01-20 @ 12:33:30
URL: http://glamoreva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0