Får man må dåligt och hålla de för sig själv?

Heej! Har nyss varit på Öppnaförskolan med Leo. Han va jätte trött efter sång stunden så han ville ha nappen och la ner huvet på mattan o ville sova. Så då är de ingen ide att vara kvar, när min älsklings prins är så trött. Så de blev att packa ner han lite gott i vagnen istället. Så traska vi bort till ICA och köpte gröt och lite annan käk till han. Grötmannen :) Ja de blir ingen praktik imon häller :( Blir en tripp till Borås för att hämta busskortet som kommit. Och mitt gammla går ut i mon såg ja så är liksom lite sista dagen. Så blir bara en dag praktik denna veckan. Så kan de bli ibland. Men nu kanske ja ska skriva om lite som passar in på rubriken? Jo jag tänkte bara berätta att jag också är en människa med känslor! En tjej som oftast visar att ja är glad. Roligare med en glad en ledsen va? De finns mycket tankar som snurrar runt i de lilla ja har. Tankar och funderningar som ja själv går och bär på. Som ja inte vill dela med mig om. MEN ibland kan dessa känslor gör att man blir nere, att man är tyst. Ser sur ut, låter sur. Fasten man i sjävla värket bara är de på sig själv. Jag är medveten om att ja kan göra folk glad, ja kan göra folk galna, ja kan gör folk arg, ja kan göra folk besvikna, ja kan göra folk,lyckliga. Ja kan också såra någon. Precis som DU för jag är också en människa. Men om ja sårar nån så vill ja mer en gärna säga de ordet som så många ha svårt för att säga "Förlåt" Har ja sårat nån, gjort nått ja inte ville göra. Så vill ja säga Förlåt. Men ibland när man mår dåligt, när man tänker för mycket. Både på framtid och de som varit så kan man må dåligt när allt kommer över en. Då kan de vara skönt att bara få vara. Att få va lite tyst att få vara lite ledsen. Kanske mår man så dåligt att man inte kan äta för de finns ingen lust till de. Kanske mår man så dåligt att man inte kan sova. Kanske mår man så dåligt att man inte kan le. Kanske mår man så dåligt att man bara vill vara lite för sig själv. Att få stänga dörren om sig. Att stänga dörren om sig med sitt barn, att möta han Leende de va det som fick mig att dra lite på läpparna. De är han som kan göra mig glad över att finnas till. Sen finns de andra person som ja så gärna också vill ska finnas där. Men ibland gör man dumma saker. Och de är va ja gjorde i förrgår som fick mig att må skit igår. De är inget ja tänker ta upp här! Men de gjort just de att ja inte kunde lee, ja verka sur, fasten ja bara va fruktansvärt ledsen, de gjorde att ja inte orka gå till pratiken för att tårana runnit en hel natt. Min är sönder. Alla som känner mig vet att ja inte kan ett skit om bilar de är som att nån pratar grekiska med mig. Men ja bad mamma ha hand om Leo. För ja skulle ner o kolla om ja kunde hitta felt. Gizmo fick följa med, en lite sväng innan. Sen kolla ja faktiskt lite om ja kunde hitta de olika grejorna i bilen. Men den mesta tiden gick till att släppa fram de tårar som snart skulle rinna över. Ibland kan man såra folk ja såra dig. Men ja hoppas att du förtod att de inte va med min mening alls. De lilla ja gjorde hoppas ja gjorde att du förstod att de är dig ja vill ha kvar i mitt liv. Men som sagt igår va ja ruktansvärt ledsen, inte sur. Bara ledsen... Idag är ja lite gladare. Idag får man inte ett leende. Idag får man inte en blicka. Min sorg ja bar runt på igår - de gjorde dig sur. Ja ber om ursäkt för att ja inte åt den mat du lagat. Men ja kunde inte helt enkelt. Även om ja alltid är glad. Så finns de innom mig. Och ibland måste även ja få ha dagar där ja inte är lika glad. Ja är precis som alla andra, en som vill vara med dom ja gillar/älskar. som vill vara sjäälv. Som vill vara med min son. som vill vara med vänner. Att få vara vuxen med. Livet är inte lätt de har ja fått känna på igenom mitt liv. Men ja måste få vara glad, förbannad, ledsen, trött. Ja kan inte alltid vara glad och finnas till. Ibland måste ja veta att mina nära finns för mig med. Med alla vet man inte om de gör de när de väl gäller. Men en del finns där då ja är båda glad, sur eller ledsen. Men glöm inte att en männsika som alltid är glad har också berkymmer. Ibland kommer bekymmrena ikapp och man är inte glad. Sådan dagar måste man få ha fasten man bor hemma. Fasten man bor själv, fasten man är gift, fasten man är skild, fasten du är i ett förhållande eller singel. ALLA måste få rätt till sina känslor. Ja vet inte hur ni gör med era bekymmer. Men ja springer i från en del av mina. Men ibland kommer dom ikapp mig. Och då måste också ja få tid att andas innan ja springer igen.... Ps: Jag vill säga Grattis till mina kära bror Torbjörn med familj som nu köpt hus. Grattis till er och massa kramar från mig. Nå får ha en bra Onsdag! // Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0