Upp och ner och hit och dit

Heej!
 
Ja känns som man har lust att blogga men om vad?
Mitt liv känns lite huller och buller just nu.
Livet blir större men utrymmet blir mindre..
Bara en sådan sak som nu när ja tänker köpa ny säng till Leo, så är de ett måste att byta rum för min och hans säng får inte plats.
Men till hösten blir de ett rum mindren den ja har, och i två år minst till kan han inte sova i sin spjälsäng.
Skiter snart i allt de där och köper mig en liten tunn madrass och ligger på så Leo får sin säng iallafall.
Han har ju en del leksaker, och i sitt rum står allt på varann känns de som. Vi behöver byta rum för de vi sover i nu är större, ja behöver ju bara min säng. Men yttligare att de kanske är sista månaden vi bor här sedan blir platsen ännu mindre! Ja möblerar både och där i mitt huve på dagarna, men får inte ihop de till något bra alls! För att bara slippa allt krångel hade de vart perfekt om någon välig själ bara ville ge mig en 3,a så hade vi haft just de vi inte har nu plats. Leo sitt rum, ja mitt rum, ett vardags rum, ett kök, en hall och en toalett. Och allt med mina och Leos möbler och våran stil.
Det hade vart skönt att ha ett eget hem ja, Leo och Gizmo...
Men man får väl inte hoppas på för mkt.
Att en klump summa skulle dyka ner i brevlådan vore ju inte fel, någon som har lite över så får ni min adress ;)
Jaja de var de klagandet,
Idag:
Har börja vi med lite slappande på morgon, sedan bort till stora lekplatsen för att ha lite piknick och så leo kunnde leka och springa av sig, hade med Gizmo med de var folk där så han fick vänta lite med att springa.
Det var iallafall två små killar där som var runt Leos ålder så han lekte med dom och kolla även de 3 större barnen som fånga bi,n.
Det är så kul att Leo börjat gilla att sitta och gräva i sandlådan nu, han och en av de små killarna satt så fint och lekte med Leo´s sandsaker så satt ja och den pojkens pappa och prata dom var nya i partille och han var så impad på att allum va så stort, och när ja berätta att de skulle börja bygga ut de så stirra han bara, förklara att de skulle bygga bort till Mc donalds där OkQ8 ligger, han viste kanske men trodde han tänkte på fel Mc donalds för de va långt :P
Sedan när alla andra barn gick hem så satte ja på Gizmo hans långa lina så han kunde sringa lite med, så kasta godis han springa och leta. Tog med Leos ena boll som ja köpt för sådär 20 spänn fall gizmo skulle få för sig att leka med den. Han leker inte med bollar så men idag sparka ja och Leo boll med Gizmo så den gick sönder:P
Men men de va ju ändå inget dyrk.
Mamma/mormor var med och satt och gotta sig lite i solen medans ja och leo va vid sanden me de andra barnen. Hon fick också dock stå ut med att Gizmo skällde :P
Men gick ju rätt så bra iallafall.
Sedan hem, käka och sedan ut igen.
Så vart en bra utedag med fint väder idag.
Så det blev såklart bad för Leo ikväll igen, eftersom han grävde mer i sanden när vi va ute på gården.
Fötterna va ja typ svara och händerna lika så.
Så han va ren och fin när han bäddades ner i sin säng :)
Ja de var den dagen, ja har fixat lite inne på toa ikväll men de blev sådär..
Och nu är de väl snart dax att ta ut den håriga på fyra ben med :)
Sedan är de la sängen som ropar.
Imorgon blir de jobb 13-20
Och sedan fortsätter de Lördag och söndag med..
Så de blir min helg på jobbet.
Go dag när man börjar 07-20.30 Får hoppas att dom alla 6 boende är så sitt allra bästa strålande och hjälpsamma humör ;)
Sedan är de jobb nästa vecka med, men på Onsdag efter jobbet åker vi upp till Skövde för att stiga upp tidigt på morgon den 5 för att åka till Stockholm.
Min mormor begravs och vi ska ta ett sista farväl av den vackra änglen <3
Så blir nog så att vi kommer hem sent den 5, sen är de jobb dagen efter de.
Åhåjaja de är väl det som kallas livet kan ja tänka mig.
Ja det var lite svammel iallafall ni fått läsa nu.
Nu ska ja sticka ut med vovvsen..
 
God Natt
 
Foto: Grattis älsklingen på namnsdagen <3
Och Grattis till min prisn på namsdagen idag - Leo
I morgon säger vi även grattis igen till Leo och bror - Peter
 

Jag önskar dig inte guld, mitt barn ej heller pengar och makt.
Jag önskar dig modet att vara dig själv och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg, men kraften att vägen gå.
Jag önskar dig kärlek i rikligt mått och vänner att lita på.

 

Från livets första steg han testar vad han får. Han skrapar sina knän och torkar bort en tår.
Men barkbåten han gjort
förs ut på öppet hav när sonen ska bli man och möta nya krav.
Hans pojkrum blir nu tomt. För sonen är ett lån. Och ständig närkontakt byts ut mot telefon.
Men trots att åren går och han blir stora karl förblir han alltid son och älskad som ett barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0