Instängd i en liten boll där allt inte får plats...

Hej!

 

Det var vist ett tag sedan ja skrev här nu. Får be om ursäkt för det...

Men det finns inte tid, finns inte tid just nu häller, men tiden tar ja mig nu.

Det händer inte så mkt i mitt liv, bokstavligen händer det verkligen inte ett skit.

Iallafall inget som är roligt.

Plugga, jobba, leka och ta hand om Leo, Ut med hunden, städa.

Allt de där man måste, men orken inte finns.

När ja ska plugga - städar ja.

När ja ska ut med hunden -pluggar ja.

När ja leker med leo - leker ja med leo eller städar samtidigt.

Allt de där skulle ja vilja ge mera tid, men ja är trött för ja ständigt ligger vaken på nätterna och tänker på den taskiga ekonomi som är just nu.

Ont i magen för att jobba jul afton.

Allt göt att ja får ont i magen, mår illa, blir lätt irreterad.

Jag längtar faktiskt ut, ut till  vad?

När leo föddes va de bästa och ångrar inte de!

Men nått som hade vart kul det va om de fanns lite vänner kvar...

Jag har ju Lina såklart.

Men hon har sitt och vi är sällan lediga och kan ses smatidigt.

Men ja ut till nått roligt.

Nått som bara för en liten stund kan få en att sluta tänka på allt de där man ständigt tänker på, som gör klumpen i magen större och större.

Ja skulle vilja hinna med minst 3-4 lång promenader med Gizmo.

Men det är skogen som är bäst att gå i, svårt med vagnen om leo ska med.

Och när Leo är på dagis, är den tid ja har för att plugga om ja inte sitter uppe på nätterna vilket ja snart får göra för att bli klar.

Men de blir svårt då Leo vaknar nu varje kväll och sover bredvid mig.

Jag hoppas bara att detta förbannade året går fort. Att ja snart är klar!

Får ett fast jobb och sedan kan få en lägenhet med.

Sedan kommer de ta ett tag tills ja pluggar igen!

Vet ju inte direkt va ja vill göra för den delen häller.

Jobba med männeskor är ja säker på, men kan tänka mig djur med.

Men dag ska de vara iallafall, så mitt liv kan fungera.

Mera tid med leo!

Att lämna på dagis, jobba hämta på dagis och inte behöva gå ifrån han mer.

De gör så ont när man måste gå ifrån han och han stor gråter och klamrar sig fast runt min hals.

Gå ifrån han hela dagen för att komma hem några timmar innan han ska sova och samma sak dagen efter.

DET GÖR SÅ ONT SÅ JÄVLA ONT.

Men livet är så just nu, tyvärr har ja inget val.

Det måste göra ont, det måste vara sömnlösa nätter, det måste vara ett liv utan vänner, det måste vara en växande klump i magen för allt som ska gå ihop.

Bäst är när månaden är slut och allt som ska betalas är betalt tyvärr börjar de bara om på nytt nästa månad.

Men de är bara att se framåt - snart är de över cbara ca 8-9 månader kvar.

Sedan kanske livet kan börja på riktigt.

För övrigt har Leo fått några prickar tror de är svin koppor för de går på dagis och de ser inte ut som vattenkopper.

Ringde 1177 för att förklara och rådfråga om dessa, hon trodde de var svin koppor.

Men tyckte att ja skulle ringa bvc så hon skulle kolla på det.

Men hon är inte så lätt att få tag på.

Lättare att få svar från en vägg ibland..

Nä nu ska ja ta och plugga igen...

HejDå...!

Fina Gizmo från lång promenaden som va sist <3

Skönt med regnigt

Photo: Älskar dig <3

Min fina Leo, mitt allt. Mamma älskar dig<3 <3<3

 

I hjärtat låg ett hemligt rum vi inte visste fanns Som väntade i hemlighet På kärlek från nånstans
Så valde du att komma hit en kall och kylig kväll och värmen spreds i alla oss som vunnit denna skatt
Så lite vet vi människor Hur livets väg skall gå Om sorger blir, om lycka göms Om gåvor vi skall få
I hjärtat fanns ett hemligt rum Som ville öppna sig Där kärlek fanns i överflöd som väntade på dig.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0